"Kauneinta on sinä itse, olet täydellinen.
Vahvinta on sinä itse, olet vahvin.
Voimaa on elämä, sinä itse." - Sessiessa

Sunday, August 21, 2011

Perimmäinen totuus


Olen pitkään pohtinut tätä totuus asiaa ja olen tullut siihen tulokseen, että kenelläkään ei ole täyttä totuutta hallussaan. Meillä jokaisella on vain osatotuuksia ja jokainen kirja on vain osa totuutta. Ei ole olemassa yhtäkään kirjaa - ei edes pyhäksi luokiteltua - joka kertoisi meille koko totuuden.

Näin ollen kun tänä kesänä Suomessa sain käsiini tämän kirjan - Zen perimmäin totuus - se iski tajuntaani. Vihdoinkin luin taas sellaisia sanoja, jotka kolahtivat tässä hetkessä :)

Lisäksi löysin mielenkiintoiset uudet kortit samasta aihepiiristä. Näitä olen sitten viime aikoina ihmetellyt ja kovasti tykännyt korttien syvää luotaavista ajatuksista.

2 comments:

  1. Ei voi kuin olla samaa mieltä! Kortitkin ovat tutut, yhdet omat, jotka ovat antaneet minulle paljon.

    ReplyDelete
  2. Kiva kun olet löytänyt uuden polun tutkailtavaksi! Se tässä on kait parasta/pahinta, että joutuu itse koko ajan työstämään uskomuksiaan. Helppoahan se kait olisi lukaista joku kirja ja se siitä! Valmis totuus. Minä ainakin opin koko ajan lisää ja muokkaan uskomuksiani, valiten ne asiat työstettäväksi, jotka tuntuvat oikeilta. Jos joku ajatus tuntuu (vielä) liian vaikealta, sen voi ohittaa ja luottaa että se tulee vastaan, kun aika on oikea. Ei tämä helppoa ole, mutta uuden oivalluksen saaminen on palkitsevaa.

    ReplyDelete